Marijke Jonckx

Marijke Jonckx is 60 jaar en gepensioneerd sinds 2017. Ze is gehuwd met Filip Vekemans en woont sinds 1982 in Humbeek, samen met haar twee volwassen zonen Tom en Raf.

Haar keuze voor N-VA Grimbergen heeft te maken met sympathie voor deze lijst, die volledig aansluit bij haar standpunten.

Haar jeugdjaren bracht ze grotendeels door in Wezembeek-Oppem. Daar ervaarde ze persoonlijk hoe Vlamingen vreemdeling werden in hun eigen dorp. Daarom dient Grimbergen zijn Vlaams karakter te behouden. Grimbergen is een gastvrije gemeente voor de mensen die zich aanpassen aan onze taal en waarden.

Ze houdt van sport en natuur en wandelt dagelijks met haar echtgenoot in Grimbergen. Het groene en landelijke karakter van Grimbergen maakt het leven aangenaam. “Ik vind het belangrijk dat wij Grimbergen behouden als ‘de Parel van Brabant’, zodat onze kinderen en kleinkinderen er blijven wonen,” aldus Marijke.

Ze is bezorgd om de mens en zijn samenleving en daarom wil ze zich tevens inzetten voor de veiligheid in haar gemeente, haar straat en haar huis.