Nieuwe petanquebaan aan Ter Borre

Op 14 juni 2021, over deze onderwerpen: Beleid, Senioren, Sport, Welzijn

Op 11 juni werd de nieuwe petanquebaan aan Ter Borre ingehuldigd.

Eertijds werd er bij de start van het dienstencentrum Ter Borre een petanquebaan voorzien. Deze baan was na twintig jaar helemaal verweerd en niet meer bespeelbaar.

Door de coronamatregelen groeide er interesse om meer activiteiten buiten te kunnen doen. Ongeveer een jaar geleden waren enkele buurtbewoners en leden van de vereniging Okra in het Vandernootpark aan het kubben. Zo ontstond het idee om hier samen petanque te kunnen spelen. Onder de stuwende kracht van de voorzitter Okra-trefpunt Strombeek-Bever en enkele vrijwilligers, dienden zij een aanvraag in bij het gemeentebestuur voor de aanleg van een petanquebaan. Het gemeentebestuur ondersteunde graag deze vraag en zorgde voor de aanleg van een nieuwe petanquebaan.

Het was de bedoeling om dit speelveld reeds in oktober 2020 in te huldigen, maar het coronavirus verhinderde dit. Ondertussen konden geïnteresseerde personen de baan uittesten.

De petanquebaan is een prachtig initiatief. De belangstelling groeit week na week. De heropening van het terras van Ter Borre geeft de mogelijkheid om bij te praten en tussendoor iets te drinken.

Het is fijn om te zien hoe vrijwilliger Eric zich inzet om deze petanquebaan te onderhouden. Elke dag komt hij langs. De sportverantwoordelijke Ivan verwelkomt nieuwe leden en geeft elke woensdag een gratis initiatie petanque voor jong en oud.

“De seniorenraad ondersteunde dit initiatief en zal de sportdag voor senioren in het Vandernootpark organiseren. Zij willen vooral veilige en groene ontmoetingsplaatsen voor onze senioren ter beschikking stellen. Deze petanquebaan is een nieuwe troef voor het Vandernootpark en het lokaal dienstencentrum Ter Borre. Wij willen een ontmoetingsplek zijn voor jong en oud.”, vertelt schepen voor Welzijn Jean-Paul Windelen enthousiast.

De petanquebaan staat open voor iedereen, maar reserveren is wel nodig. Hiervoor kun je terecht in het dienstencentrum Ter Borre: tel 02 267 38 50 - terborre [at] grimbergen.be.