Renovatiewerken Ter Borre - Vrijwilligersfeest in de Sint-Jozefkapel

Op 4 maart 2022, over deze onderwerpen: Beleid, Welzijn

Sinds november worden er diverse werken uitgevoerd in het Lokaal DIenstencentrum Ter Borre in opdracht van het OCMW Grimbergen.  De voltooiing van dit project zou 190 werkdagen duren en zal 1.079.989 euro kosten.  De eerste fase, de bouw van een extra evacuatieweg en het verbeteren van de brandveiligheid voor de vijfentwintig assisentiewoningen is zo goed als afgewerkt.  Bij de tweede fase zal de bestaande veranda worden afgebroken en een nieuwe schelpvormige uitbouw worden verwezenlijkt, evenals een energiezuinige uitbreiding van de cafetaria en de zaal.

Het Dienstencentrum Ter Borre is belangrijk voor de senioren van onze gemeente.  Er worden immers allerlei activiteiten georganiseerd waarbij tientallen vrijwilligers zich dagelijks inzetten om alles in goede banen te leiden. Ter Borre een half jaar stillleggen was geen optie voor schepen van Welzijn Jean-Paul Windelen.  In opdracht van de gemeente Grimbergen sloot de schepen, in samenspraak met diensthoofd LDC Ter Borre mevrouw Ingrid Hanssens, een overeenkomst met de vzw 'Ignatius Scholen in Beweging' voor het tijdelijk gebruik van de kapel van de Sint-Jozefschool.  Een deel van de activiteiten zal aldus plaatvinden even verderop in de kapel.

In het kader van de  'Week van de Vrijwilliger' werden, als een van de eerste activiteiten in de kapel, onze vrijwilligers in de bloemetjes gezet!  "Een mooie start voor deze zaal, waar iedereen welkom is" klinkt het in koor bij de gelukkige schepen en diensthoofd.