N-VA Grimbergen pakt uit met sterke lijst voor een beter Grimbergen.

Op 22 augustus 2018, over deze onderwerpen: Beleid, Bevolking, Erfgoed, Gezin, Toerisme, Veiligheid, Verkiezingen 2018, Vlaams karakter, Welzijn

N-VA Grimbergen trekt met een sterke en gemotiveerde ploeg naar de gemeenteraadsverkiezingen van oktober. De ploeg kiest voor 4 krachtige maar tegelijk haalbare engagementen voor een beter Grimbergen.

Philip Roosen trekt de N-VA lijst als kandidaat-burgemeester. Hij is professor aan de Univeristeit Gent en reeds meerdere jaren voorzitter, gemeenteraadslid en lid van talrijke raden en commissies. Anne Laure Mouligneaux staat op de tweede plaats. Zij is sinds 2014 de Franstalige woordvoerster van Bart De Wever en Jan Jambon. Jean-Paul Windelen, de huidige fractievoorzitter, staat op de derde plaats. Rudi Van Hove staat op 4 en ondernemer Bruno Spaens staat op de vijfde plaats. Elke Wouters neemt  de zesde plaats voor haar rekening. De afdeling en het arrondissement Halle-Vilvoorde hebben Elke Wouters tevens voorgedragen als 4e kandidaat voor de provincie-raadsverkiezingen. Hilbert Van Muylem krijgt de 7e plaats toebedeeld. Marcos Mercado staat op 8, Koen Roelens op 9 en Brigitte De Decker op 10. Emiel Haverhals is lijstduwer, samen met Erwin Vermassen, voormalig Grimbergs VU en N-VA voorzitter.  Recent werd de lijst unaniem goedgekeurd op een ledenvergadering.

“We hebben een sterke lijst met 18 nieuwe kandidaten en 5 gemotiveerde jongeren”, aldus lijsttrekker Philip Roosen. “De verzameling van competenties en talenten van onze kandidaten heeft geleid tot een uniek DNA dat het verschil zal kunnen maken in Grimbergen. We willen vertrekken van een pro-actieve en lange termijn visie, waarbij op een open en transparante wijze met de burger zal gecommuniceerd worden. Inspraak van de burgers en een constructief en innoverend beleid zal ons onderscheiden van de huidige aanpak, waarbij onze mandatarissen tevens keuzes zullen durven maken. Tot slot biedt het hoog leiderschapsgehalte van onze kandidaat mandatarissen een garantie voor een beter Grimbergen”.

Ook het programma werd unaniem goedgekeurd. N-VA Grimbergen kiest voor 4 krachtige maar tegelijk haalbare engagementen voor een beter Grimbergen.

1.     Grimbergen, een goed bestuurde gemeente
2.     Grimbergen, bruisend en welvarend
3.     Grimbergen, een warme thuis
4.     Grimbergen, veilig en leefbaar

Philip Roosen :”Deze engagementen bevatten concrete en vooral haalbare doelstellingen en actiepunten die in de komende legislatuur kunnen gerealiseerd worden. Met dit programma trekken we met veel plezier naar de Grimbergse kiezer. De Grimbergse N-VA afdeling is klaar en beschikt over alle voorwaarden om actief mee te besturen”.