N-VA blij maar tevens bekommerd over de ontwikkeling van de Oostelijke Maalbeek.

Op 28 augustus 2018, over deze onderwerpen: Beleid, Cultuur, Leefmilieu, Toerisme, Welzijn

Als partij zijn we de Vlaamse Landmaatschappij dankbaar voor het beheersplan Maalbeek. We betreuren het, als N-VA fractie vanuit de oppositie, ten zeerste dat vanuit het gemeentelijk beleid niet met meer visie en durf aan dit project wordt geduwd. Dit project kan een baken worden van groene recreatie, van onthaasting en van toerisme. Bovendien wil de provincie sterk investeren, hetgeen Grimbergen als toeristische trekpleister, samen met de Horeca, ongetwijfeld meer op de kaart zal zetten. De gemeente durft geen daadkrachtig beleid te voeren om dit 100% te realiseren en kiest voor de gemakkelijkste oplossing en behoud van wat er nu is. Zo durft de huidige meerderheid de discussie niet aan te gaan om samen met de jeugd en met de leden van de hondenclubs, gezamenlijk te zoeken naar een waardig en beter alternatief voor het JOC en voor de hondenclubs.

Als N-VA hadden wij wel de juiste en daadkrachtige beslissingen durven nemen. Groen is in dit dossier duidelijk niet de groenste van de klas. En ook CD&V durft gevoeligheden uit het verleden blijkbaar niet bespreekbaar te maken.

Onze bezwaren kan je nalezen in de bijlage in de rechterkolom.