Minister Demir investeert 39.000 euro in “Den Diepen Boomgaard”

Op 27 juni 2022, over deze onderwerpen: Beleid, Leefmilieu

Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir keurde zopas 66 nieuwe plattelandsprojecten goed verspreid over heel Vlaanderen. Daarmee ondersteunt ze de sociale leefbaarheid op het platteland, stimuleert ze de lokale economie en versterkt zo de landschapskwaliteit. Een van de gekozen projecten is de “Be-leefboomgaard” van “Den Diepen Boomgaard” te Grimbergen.

In 2021 werden in alle Vlaamse provincies oproepen gelanceerd voor projecten die de omgevingskwaliteit en vitaliteit van het platteland versterken. Diverse plattelandsactoren, waaronder lokale besturen en verenigingen die op het platteland actief zijn, konden een project indienen. Zo konden er projecten ingediend worden rond groene ontmoetingsplekken; rond het tegengaan van vereenzaming of aanleg; ontwikkeling en/of beheer van groene ontmoetingsplekken, zoals het project 'Be-leefboomgaard' in “Den Diepen Boomgaard”.

'Be-leefboomgaard' kan nu rekenen op een ondersteuning ter waarde van 39.000 euro.

We zijn uiteraard heel tevreden dat minister Demir investeert in Grimbergen, want we koesteren het landelijke karakter van onze gemeente. "Zo’n duwtje in de rug helpt ons om een project als dit te kunnen verwezenlijken” zegt Koen Roelens, voorzitter N-VA Grimbergen.