Grimbergse coalitie maakt mandatenverdeling bekend. Philip Roosen wordt eerste schepen.

Op 16 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

De Grimbergse coalitiepartners (Vernieuwing, Open VLD, N-VA) bereikten een akkoord over de voordracht van burgemeester en verdeling van de schepenmandaten.

Op een overleg van de nieuwe coalitiepartners in Grimbergen werd een akkoord bereikt over de verdeling van de schepenmandaten. Vernieuwing krijgt 3 schepenmandaten toebedeeld alsook de voorzitter van de gemeenteraad. Open VLD krijgt 3 mandaten, waarvan de burgemeester en 2 schepenen en N-VA verwerft 2 schepenmandaten.

Chris Selleslagh van Open VLD neem het burgemeesterschap voor de komende 6 jaren voor zijn rekening. Bart Laeremans van Vernieuwing zal in de volgende legislatuur als schepen de bevoegdheden toegewezen krijgen van ruimtelijke ordening, wonen, Vlaams karakter en integratie. Philip Roosen van N-VA wordt eerste schepen.

De voordrachtsakte voor de burgemeester werd ondertekend door de 18 verkozen raadsleden van de drie coalitiepartijen.

Deze verdeling waarborgt een sterke coalitie die absoluut voor een innoverend beleid kiest. Grimbergen heeft namelijk nood aan een krachtig bestuur voor alle Grimbergenaren.