Grimbergen denkt mee

Op 30 juni 2021, over deze onderwerpen: Beleid, Cultuur, Informatie en communicatie

De gemeente investeerde in het participatieplatform ‘Grimbergen denkt mee’ .

"Hiermee kunnen we u nog beter informeren, maar het platform is in de eerste plaats bedoeld om nog meer naar u te luisteren. Elke Grimbergenaar zal er zijn mening kunnen geven over een specifieke vraag of probleemstelling" stelt eerste schepen Philip Roosen "zo maken we van onze gemeente een communicatieve organisatie die luistert naar wat er leeft bij haar inwoners en actief de participatie van de burgers stimuleert".

Wil u mee nadenken over de nieuwe bibliotheek van Grimbergen?

Tijdens dit traject kan u op verschillende momenten meedenken over de vorm en de invulling van de nieuwe bibliotheek.

De gemeente Grimbergen bouwt een nieuw administratief centrum in het centrum van Grimbergen. Hierin komt ook de nieuwe bibliotheek. Momenteel werkt het ontwerpbureau aan de plannen. Voor de bibliotheek zal een ruimte van 1.000 m2 worden voorzien, verdeeld over twee verdiepingen. Maar dit bouwvolume moet uiteraard nog een concrete invulling krijgen.

Het gemeentebestuur wil de nieuwe ‘bibliotheek van de toekomst’ zo vorm geven dat ze voldoet aan de noden en verwachtingen van de inwoners. Hierbij rijzen heel wat vragen en waarschijnlijk moet het meer zijn dan ‘boekje in en boekje uit’.

Moet de nieuwe bibliotheek een plaats worden waar men kan lezen met een koffie of thee, studeren, op de computer werken en waar men elkaar kan ontmoeten? Moeten alle collecties behouden blijven? En moeten we blijven investeren in CD’s en DVD’s in tijden waar digitalisering hoogtij viert? Wat verwachten jongeren en wat verwachten de scholen?

Ontdek nu alvast alle info op https://grimbergendenktmee.be.  U kan zich nu al aanmelden en de algemene info terugvinden over de eerste twee participatietrajecten, namelijk de bibliotheek van de toekomst en ons klimaatplan.