De superhelden van Ter Biest

Op 27 februari 2019, over deze onderwerpen: BCSD, OCMW, Senioren, Welzijn

Superhelden… dat zijn de 70 vrijwilligers die zich op een warme manier inzetten voor de bewoners van woonzorgcentrum Ter Biest. Ze zijn van onschatbare waarde. De week van de vrijwilliger biedt voor Ter Biest een mooi gelegenheid om zijn vrijwilligers te verwennen met een gezellig feestje.

Vrijwilligers zijn een onmisbare schakel voor het woonzorgcentrum. Dagelijks ondervindt Ter Biest hoe belangrijk extra aandacht voor de bewoners is. Met een aangename babbel in de cafetaria of tijdens de bibliotheekronde, of door samen een wandelingetje maken in de buurt, samen een kaartje leggen … leveren onze vrijwilligers een mooie bijdrage tot het welzijn van alle bewoners. Deze superhelden staan eveneens paraat bij allerlei animatieactiviteiten, feesten, het vervoer van bewoners bij uitstappen, …“Om de bewoners deze extra’s te kunnen bieden, doet het deugd te kunnen rekenen op het fijne engagement van onze vrijwilligers,” licht Anne Laure Mouligneaux, schepen van welzijn toe.

Paula, Martine en Sinclair komen graag naar wzc Ter Biest.

Paula zet zich er reeds 4 jaar in als vrijwilliger. Op dinsdagnamiddag verwelkomt ze de bezoekers in Ter Biest. “Ik geniet er ook van om met de bewoners te gaan wandelen en een babbeltje te doen.” En om de 14 dagen is het fijn om met andere vrijwilligers en geïnteresseerde bewoners samen te kunnen knutselen. Ook bij de feesten helpen mijn man en ik graag mee.

Martine en haar man Sinclair zetten zich sinds november als vrijwilliger in voor de cafetaria.
“Toen ik met pensioen ging, wilde ik graag iets doen voor de gemeenschap. Het openhouden van de cafetaria in een woonzorgcentrum sprak me sterk aan. De vriendelijkheid en de voldoening die je krijgt van de mensen doet deugd. Ik vind het ook fijn om dit vrijwilligerswerk samen met mijn man te kunnen doen”, vertelt vrijwilligster Martine

Ook dit jaar kijkt Ter Biest uit naar het engagement van zijn vrijwilligers. Want Ter Biest koos voor 2019 als jaarthema ‘ bewegen’. Extra handen voor het organiseren van allerlei bewegingsactiviteiten zijn dan zeker welkom.

De week van de vrijwilliger is een ideaal moment om de vrijwilligers te danken. In maart organiseert wzc Ter Biest een gezellig vrijwilligersfeestje om zijn 70 superhelden in de bloemetjes te zetten.

Niet alleen in wzc Ter Biest maar ook bij verschillende andere diensten zijn vrijwilligers een belangrijke meerwaarde. Vorig jaar kon het OCMW Grimbergen rekenen op de fantastische hulp van 150 vrijwilligers. Ook bij het dienstencentrum Ter Borre, de dienst thuiswacht, de spelotheek, Huis van het Kind en café Combine zijn deze superhelden van onschatbare waarde.