33ste-editie Geboorteboomplanting

Op 27 november 2021, over deze onderwerpen: Beleid, Leefmilieu, Welzijn

Vandaag werden er in het geboortebos aan de Humbeeksesteenweg bomen aangeplant voor de nieuwe Grimbergenaren die er de laatste twee jaren zijn bijgekomen. We onthulden eveneens een gedenkplaat met de voornaam en het geboortejaar van het kind.  Dit jaar gingen er twee boomplantingen door, een om 10u30 voor de kinderen geboren in 2019 en 2020 - aangezien uitgesteld vorig jaar.  En een om 13u voor de kinderen geboren in 2020 en 2021.

Sinds 1987 is de boomplantactie aan het geboortebos aan de Humbeeksesteenweg blijven groeien. In de loop der jaren zijn er tot nu toe in onze gemeente meer dan 3.000 bomen bijgekomen. Dat is al heel wat bos ondertussen en draagt bij tot het groene karakter van de gemeente.

Een geboortebos is een ideaal geschenk voor de nieuwe Grimbergenaartjes. De bomen zijn bij uitstek een symbool voor het groeien en ze zijn een blijvende herinnering voor de kinderen.

Zoals elk jaar kregen de  kersverse ouders in onze gemeente de keuze om vandaag samen een boom aan te planten op dit perceel ofwel om een fruitboom thuis te planten. De bomen die thuis worden aangeplant zijn appel- of perenbomen.  De bomen die we hier in het geboortebos geplant hebben zijn wintereiken, deze zijn iets resistenter dan andere bomen tegen de droogte.

Vandaag werden er in totaal 248 bomen geplant dank zij dit fijne iniatief!