Wandel en ontdek 'de gezondste wandeling'

Op 10 juni 2021, over deze onderwerpen: Beleid, Welzijn

“Elke dag minstens een half uurtje stappen, daar kan geen medicijn tegenop. Wandelen is een simpele manier om uw gezondheid, humeur en geest een positieve boost te geven! En toch kan het nog beter! In onze gemeente willen we de inwoners hierbij extra ondersteunen met de actie ‘de gezondste wandeling’", zegt schepen van Welzijn Jean-Paul Windelen.

Vanaf 10 juni kan u in Grimbergen 'de gezondste wandeling!’ ontdekken en uittesten; een interactieve wandeling met zeven haltes. Bij elke halte vindt u een QR-code met tips, informatie, geluids- of videofragmenten over een preventief gezondheidsthema. De komende drie maanden krijgt u zo op een prettige, gezonde manier informatie over – jawel – vaccinatie! Waar komt het woord vaccin vandaan? Waarom zijn de vaccins er zo snel? Hoe werkt uw immuunsysteem?... Wandel en ontdek de antwoorden. De eerste drie maanden staan de QR-codes op de route van de Gravenboswandeling. U kan zo een wandeling maken van zo’n 6,1 km. De Gravenboswandeling start aan de Lourdesgrot, Westvaartdijk 16-68 in  Humbeek.

‘De gezondste wandeling’ snijdt elke drie maanden een nieuw thema aan.

  juni, juli, augustus 2021: de Vlaamse vaccinatiecampagne;

  september, oktober, november 2021: onze mentale veerkracht;

  december, januari, februari 2021/2022: gezondheid en milieu;

  maart, april, mei 2022: beweging;

  juni, juli, augustus 2022: tabak, alcohol en drugs.

Bij elk thema verkennen we een nieuwe 'gezondste wandeling'.

“De fysieke en mentale gezondheid van al onze inwoners is voor ons belangrijk. Daar willen wij via verschillende wegen op inzetten. ‘De gezondste wandeling’ is hiervoor ideaal. Naast al de voordelen van het wandelen, krijgt u eveneens op een ontspannen wijze informatie over verschillende gezondheidsthema’s. Én we grijpen de gelegenheid aan om onze mooie Grimbergse wandelingen in de kijker te zetten.”, zegt Jean-Paul Windelen, schepen van Welzijn en Dierenwelzijn.

Zet die stapschoenen al klaar!