Grimbergen start met Lokaal Loket Kinderopvang (0-3 j)

Op 15 september 2020, over deze onderwerpen: Beleid, Gezin, Welzijn

Grimbergen start op 15 september 2020 met een Lokaal Loket Kinderopvang (0-3 jaar)

Het Lokaal Loket Kinderopvang is een digitaal platform en wil ouders snel wegwijs maken in het aanbod aan kinderopvang (0-3 jaar) in Grimbergen.

“Ouders die in Grimbergen kinderopvang (0-3 jaar) zoeken, kunnen nu online een aanvraag indienen via opvang.vlaanderen bij de kinderopvang van hun keuze”, zegt schepen van Welzijn Jean-Paul Windelen.

“Het digitaal loket moet de zoektocht naar een opvangplaats in Grimbergen voor je kind vereenvoudigen. Op de gemeentelijke website vind je een link naar opvang.vlaanderen. Via dit platform vind je in één oogopslag alle kinderopvanginitiatieven in Grimbergen. Je kan hier op een eenvoudige manier je aanvraag ingeven. Op basis van je aanvraag of aanvragen worden de door jou gekozen kinderopvanginitiatieven op de hoogte gebracht. Zij beantwoorden je vraag zo spoedig mogelijk.”

Naast het aanbod van het digitale platform, biedt het Sociaal Huis Grimbergen eveneens ondersteuning aan ouder(s) die hulp nodig hebben bij het zoeken naar de geschikte kinderopvangplaats (0-3 jaar).

Zo wordt het Lokaal Loket Kinderopvang bemand en kan je
- elke woensdag van 9-12 uur of op afspraak loketkinderopvang [at] grimbergen.be langskomen
- in het Sociaal Huis, Verbeytstraat 30 – 1853 Grimbergen.

Jean-Paul WINDELEN
jeanpaul.windelen [at] grimbergen.be
Schepen voor welzijn en dierenwelzijn
Voorzitter Bijzonder Comité Sociale Dienst