Cultuurpal(l)et 2021

Op 4 juni 2021, over deze onderwerpen: Beleid, Cultuur

Cultuurpal(l)et slaat enerzijds op het schilderspalet en anderzijds op de industriële palletten die een grote rol in onze maatschappij hebben verworven. Deze insteek is dan ook terug te vinden in het nieuwe logo.

Het Cultuurcentrum Strombeek-Grimbergen, de Academie Grimbergen, het MOT en het gemeentebestuur bundelen de krachten om dit groots kunstevenement uit te rollen. Gedurende de hele maand juni zetten we alle vormen van actieve kunstbeoefening (videokunst, muziek, beeldende kunst, graffiti, schilderkunst, toneel, woord, …) en ambachten in de kijker.

De maand juni wordt dus dé maand van de Grimbergse kunst waar iedereen welkom is:

Van 5 juni tot en met 26 juni kan u een overzichtstentoonstelling in het Cultuurcentrum bewonderen. Maar liefst 64 creatievelingen stellen er hun werken tentoon.
In de schuur van de Tommenmolen is er een tentoonstelling met als thema "Kunstdorp Grimbergen". Ieder weekend van juni (zaterdag en zondag) kan u deze bezoeken.
Op zondag 6 juni zijn er demonstraties van het MOT aan de Liermolen.

Wegens de huidige coronamaatregelen kunnen de ateliers hun deuren niet openstellen en zal ook het festival van de academie op het Kerkplein niet kunnen doorgaan. We zetten het kunstevenement wel extra in de kijker via Ring-TV.

Binnenkort kan u ook het reuze-schilderspalet bewonderen op het grasveld van het Cultuurcentrum. Het palet werd gemaakt door medewerkers van het MOT en geschilderd door kinderen van de atelierwerking van het Cultuurcentrum.

MEER INFO & RESERVATIE van uw bezoek (gratis!) via www.ccstrombeek.be/cultuurpallet2021

Contact: cultuurpallet [at] grimbergen.be